• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Samlingslån på 190k, hur ska man tänka?

H

Hm321

Gäst
Poäng: 0
Hej jag tänkte söka samlingslån på 190k för att få bort en massa skitlån nu på måndag. Har sammanlagt drygt 300k i skulder men de övriga 110k är lite bättre ränta med som högst 11%.

Funderar på om jag ska söka större eller mindre summa? Om jag skulle få mer till under 10% så skulle det va värt det men det viktigaste just nu är att jag får ett lån. Har inte råd med ammortering och ränta så är viktigt att jag får något. Har även 90k csn lån som kostar 600kr i månaden.

Hade en inkomst på 357k förra året. Med 11k underskott. Min grundlön är 26.4k i månaden. Men antar att jag anger 29.75k som det blir i snitt?

Gjorde minUC för någon vecka sen och då låg min score på 1.8% med 2 förfrågningar. Och en till förfrågning försvinner nu i veckan.
Kommer ha 1 synlig UC och 7 bisnode om jag räknat rätt. Sjukt många bisnode :(

Enligt kreddy appen så har jag 122k synliga lån och 2.4 i kreditbetyg.

Funderar på att söka på advisa där jag sökt tidigare eller är nån annan låneförmedlare bättre?
Har ni nåt förslag eller rekommendation annars hur jag ska tänka?

Mvh
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Jag föredrar Lendo.

Berätta hur det gick :)!
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Sök på 300 givetvis. Så får du allting samlat. Du kommer absolut få 300k beviljat till en ränta under 10%. Det vågar jag nästan satsa pengar på.
 
H

Hm321

Gäst
Poäng: 0
Okej tack så mycket för hjälpen! Trodde mina bisnode skulle ha större betydelse.

Jag sökte nu på att samla 230k över 5 år på advisa. Tog advisa för de har fler långivare men det har säkert ingen större betydelse.
Har fått förslag till 6.15% av moank. 7.17% av ikano. 7.18% av marginalen. 7.86% Santander. Ska invänta svar av någon till tex swedbank.

Trodde inte jag skulle få under 7%.
Har ni någon erfarenhet av moank?
Tänkte om det finns nåt skäl att jag skulle välja någon annan?
Läste om nåt lån (minns inte vilken bank) som blev beviljat sen ändrade banken sig.
 

Aleeex

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
30 April 2019
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
405
Poäng
527
Skulle de
Okej tack så mycket för hjälpen! Trodde mina bisnode skulle ha större betydelse.

Jag sökte nu på att samla 230k över 5 år på advisa. Tog advisa för de har fler långivare men det har säkert ingen större betydelse.
Har fått förslag till 6.15% av moank. 7.17% av ikano. 7.18% av marginalen. 7.86% Santander. Ska invänta svar av någon till tex swedbank.

Trodde inte jag skulle få under 7%.
Har ni någon erfarenhet av moank?
Tänkte om det finns nåt skäl att jag skulle välja någon annan?
Läste om nåt lån (minns inte vilken bank) som blev beviljat sen ändrade banken sig.


Skulle det vara så att banken skulle neka dig i efterhand efter du valt bank så kan du ringa till advisa så låser dom upp din ansökan igen så du kan välja någon annan.
 
H

Hm321

Gäst
Poäng: 0
Okej men tack, vad bra! Det blev moank nu.

Man fick skriva in kostnad för lån när man länkades till deras sida. Visste inte om de menade alla lån eller de jag sökt att samla så skrev en lite lägre summa. Skulle få svar inom ett dygn.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Skönt att du fick bud. Jag själv hade dock sökt på hela beloppet som jag har i skuld dvs 300 i ditt fall för att ha allting samlat. Varför gjorde du inte det?
 
H

Hm321

Gäst
Poäng: 0
Jo hade kanske varit bättre och söke lite mer. Men har 30k till 4.6% hos seb. Sen 30k på ica till 10% sen tidigare. Och 10k på ett annat som jag ska betala av nu. Så tänkte att oavsett så gör det inte så stor skillnad att få 3% lägre på 30k.

Vet inte hur det faktiskt är men känns som att det ska va mindre chans att bli beviljad eller att man får sämre ränta om man söker högre belopp. Låt säga jag sökt på 300k och fått 8% ränta så hade det varit mycket sämre än 230k på 6.15% som det blir nu.

Men man är väl rätt avtrubbad vid det här laget. Så länge jag har råd med hyra, mat, ammortering och ränta så är jag nöjd.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp